Wabo transitie
De nieuwe Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb) leiden tot grote wijzigingen. De invoering van beide wetten is al een aantal keer door het Rijk uitgesteld. We gaan er nu vanuit dat beide wetten op 1 januari 2024 van start gaan. We stellen geld beschikbaar om de overgang van de oude naar de nieuwe wetten te regelen. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 | lasten 2027 | baten 2027 |
personeel | 0,3 | 0,2 | ||||||||||||
inhuur | 0,4 | 0,2 | ||||||||||||
inkoop | 0,4 | 0,2 | 0,8 | 0,8 | 0,5 | 0,5 | 0,4 | |||||||
doorbelasting | 0,2 | 0,0 | ||||||||||||
totaal | 1,2 | 0,0 | 0,7 | 0,0 | 0,8 | 0,0 | 0,8 | 0,0 | 0,5 | 0,0 | 0,5 | 0,0 | 0,4 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | niet beïnvloedbaar | ||
De invoering van deze wetten is een wettelijke taak. Het budget is gebaseerd op het minimale invoeringsniveau. |
Maatschappelijke gevolgen
We nemen geen maatschappelijk gevolg op omdat deze activiteit niet beïnvloedbaar is. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
Als gevolg van onduidelijkheid vanuit het Rijk bestaat de kans dat we niet precies weten waar we aan toe zijn. Het gaat dan bijvoorbeeld om de onduidelijkheid rondom de invoeringsdatum van de wetten en de keuzes die Almere kan en mag maken. Dit kan ertoe leiden dat we extra kosten moeten maken. |
---|