Juridische zaken
Met dit bedrag betalen we het personeel dat zich bezighoudt met juridische zaken. In totaal gaat het om 32 formatieplaatsen. De medewerkers zijn verdeeld over twee teams:
De andere 8 fte die ook bezwaar- en beroepszaken behandelen, zijn ondergebracht bij andere activiteiten zoals beschermd wonen, vergunningen, belastingen, markten en horeca. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 | lasten 2027 | baten 2027 |
personeel | 1,6 | 2,0 | 2,5 | 2,4 | 2,4 | 2,4 | 2,4 | |||||||
inhuur | 0,5 | 0,5 | ||||||||||||
inkoop | 0,1 | 0,2 | 1,1 | 2,1 | 1,7 | 1,7 | 0,8 | |||||||
voorziening | 0,0 | 0,0 | ||||||||||||
totaal | 2,2 | 0,0 | 2,8 | 0,0 | 3,6 | 0,0 | 4,5 | 0,0 | 4,2 | 0,0 | 4,2 | 0,0 | 3,3 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | 1% tot 25% beïnvloedbaar | ||
Wij zijn door wet- en regelgeving verplicht juridisch advies te geven. Bijvoorbeeld bij aanbestedingsprocedures en, bezwaar- en beroepprocedures en de inkoop van zorg. |
Maatschappelijke gevolgen
Als we minder geld uitgeven aan juridische zaken dan bestaat de kans dat we meer risico lopen omdat er verkeerde besluiten worden genomen met als gevolg imagoschade of schadeclaims. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
|
---|