Overhead en bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering

Klant contact centrum

Met dit bedrag betalen we het personeel van het klantcontactcentrum. Het gaat in totaal om 26 fte. Deze medewerkers verwerken alle telefoontjes, mailtjes, chats en berichten op sociale media die wij ontvangen. Daarnaast is er ook budget dat ingezet wordt op de piekmomenten. We huren dan extra personeel in.

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2021

baten 2021

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

lasten 2027

baten 2027

personeel

1,1

1,2

1,7

1,6

1,6

1,6

1,6

inhuur

1,0

0,9

0,1

0,1

0,2

0,2

0,2

inkoop

0,1

0,1

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

totaal

2,2

0,0

2,2

0,0

1,9

0,0

1,9

0,0

1,9

0,0

1,9

0,0

1,9

0,0

Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?

Deze activiteit is:

75% tot 100% beïnvloedbaar

Gemeenten zijn verplicht om één telefoonnummer te hebben waarop de gemeente bereikbaar is. Voor Almere is dit 14036. Verder zijn wij vrij om te bepalen hoe wij bereikbaar willen zijn voor onze inwoners. Wij kiezen ervoor om te werken met servicenormen. Zo garanderen we bijvoorbeeld een telefonische bereikbaarheid van 90% en hebben we een reactietermijn van minder dan 4 uur voor sociale media.

Maatschappelijke gevolgen

Als we minder geld uitgeven aan het KCC dan zijn er minder medewerkers beschikbaar om telefoontjes en vragen op de chat en sociale media van inwoners te verwerken. De afhandeling zal hierdoor vertraging opleveren. Hierdoor neemt de dienstverlening naar onze inwoners af, het is een heel gewaardeerde vorm van dienstverlening, hierop bezuinigen heeft niet de voorkeur.

Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?

Wij zien voor deze activiteit geen risico's met een financieel gevolg.

Deze pagina is gebouwd op 03/20/2024 14:09:04 met de export van 03/20/2024 13:38:36